fbpx

10 Naravnih sokov za krepitev imunskega sistema

Naš imunski sistem je neprestano aktiven, saj ugotavlja katere celice sodijo v naše telo in katere ne. To pomeni, da imunski sistem potrebuje zdravo dozo vitaminov in mineralov za ohranjanje energije in delovanje.

Naš imunski sistem je neprestano aktiven, saj ugotavlja katere celice sodijo v naše telo in katere ne. To pomeni, da imunski sistem potrebuje zdravo dozo vitaminov in mineralov za ohranjanje energije in delovanje.

Naslednji recepti so polni esencialnih hranil za vzdrževanje vsakodnevnega zdravja, v času, ko se borimo s prehladom in gripo pa še toliko bolj.

Preberite, katera hranila za krepitev imunskega sistema imajo navedeni sokovi in jutra lahko začnete z osvežilnim dvigom naravnih obrambnih mehanizmov v vašem telesu.

 Jabolko, korenje in pomaranča

Zmagovalna kombinacija, ki se vašemu telesu pomaga zaščititi in boriti proti infekcijam.

Sok vas bo prebudil in napolnil z jutranjo energijo.

Hranila:  vitamini A, B-6 in C, kalij in folna kislina.

Priprava: 2 velika korenčka, 1 jabolko Granny Smith, 1 pomaranča – sadje in zelenjavo olupite, razrežite in stisnite v sokovniku. Sok hranite v hladilniku do 2 dni. Uporabite lahko tudi katerokoli drugo jabolko, ostrina vrste Granny Smith lepo ublaži sladkobo korenja in pomaranč.

Pomaranča in grenivka

Vitamin C ima antioksidantne in druge lastnosti, ki ščitijo vaše celice pred snovmi, ki škodijo vašemu telesu. Pomanjkanje vitamina C lahko vodi k počasnejšemu celjenju ran, nezmogljivosti boja proti infekcijam in oslabljenemu imunskemu odzivu. Na srečo eksplozija citrusov vsebuje več kot dovolj dnevnega vnosa vitamina C.

Hranila: vitamini A, B-6 in C, folna kislina in cink.

Priprava: 2 pomaranči, 1 grenivka, 4 klementine, ½ limone – citruse olupite, razrežite na četrtine in stisnite v sokovniku. Dobro pomešajte in postrezite.

Domači paradižnikov sok

Najboljši način, da se prepričate, če je paradižnikov sok svež in brez aditivov je, da si ga pripravite sami. Ne potrebujete niti sokovnika ali mešalnika, priporočljiv pa je iztis skozi cedilo. Paradižniki so polni folatov, ki zmanjšujejo tveganje za infekcije.

Hranila: vitamina A in C, železo in folati.

Priprava: Potrebujete le sveže paradižnike, ki jim za boljši okus lahko dodate še sol in poper ali druge začimbe kot so paprika, čebula v prahu, sol iz zelene ali katerokoli drugo začimbo. Za pikantnejši okus pa kajenski poper, čili v prahu ali par kapljic pekoče omake.

Paradižnike operite, odstranite sredico in očistite ostalih nepravilnosti.  Narežite na četrtine in jih položite v ponev, kjer jih kuhajte 30 minut, da se zmehčajo. Iztisnite jih skozi kuhinjsko cedilo, da ločite sok od mesa ter sok ponovno zlijte v ponev in začinite po okusu. Zavrite, da se okusi povežejo. Ne kuhajte predolgo, saj začimbe ne prenašajo dobro vročine.

Ohrovt, paradižnik in zelena

Ohrovt je osnova mnogih zelenih sokov, ampak ta recept je edinstven. Namesto, da okus ohrovta ublažite s sadjem, v receptu uporabite paradižnik in sok zelene, ki mu dodata več vitamina A. Tudi prisotnost hrena poskrbi za protivnetne učinke. Zmešajte si pijačo, ki bo obudila vaše čute.

Hranila: vitamina A in C, magnezij, kalij, železo in maščobne kisline.

Priprava: 1 čž hrena, 1 jž sojine omake, ½ skodelice in 2 jž svežega paradižnikovega soka, ¼ skodelice svežega soka iz ohrovta, 2 jž svežega soka iz zelene, 2 jž soka iz dveh limon, kaplja pekoče omake – v kozarcu zmešajte hren in sojino omako, dodajte paradižnikov sok in dobro premešajte, da se hren enakomerno porazdeli. Dodajte ohrovtov sok, sok zelene, limonin sok in pekočo omako. Postrezite z stebelno zeleno in ledom.

Sok iz ohrovta, zelene in paradižnika si pripravite s sokovnikom iz 800g češnjevih paradižnikov, 225g ohrovta in 4ih stebel stebelne zelene.

Pesa, korenje, ingver in kurkuma

Utrjevalni sok vsebuje 4 korenine zelenjave, ki bodo pomagale imunskemu sistemu in zmanjšale simptome vnetja. Vnetje je pogosto imunski odgovor na infekcijo, ki lahko povzroča gripo ali znake prehladnega obolenja kot so izcedek iz nosu, kašelj ali telesne bolečine.

Ljudje, ki imajo revmatski artritis lahko posebej pridobijo s pitjem soka, saj imata kurkuma in ingver protivnetne učinke.

Hranila: vitamini A, C in E, železo in kalcij.

Priprava: 1 srednje velika rdeča pesa, 3 srednje veliki korenčki, 1 rdeča pomaranča, ½ limone, 10g kurkumine korenine (ali 1čž kurkume v prahu), 10g korenine ingverja, kajenski poper in črni poper. Vse sestavine, razen poprov, olupite, očistite in razrežite ter stisnite v sokovniku. Dobljeni sok premešajte in dodajte ščep kajenskega popra in ščep sveže mletega črnega popra. Postrezite z ledom. V hladilniku hranite do 3 dni.

Jagode in mango

Recept je odličen zdrav način, da zadovoljite napad lakote med obroki. Uporabite lahko zamrznjeno sadje, ki ima enako hranilno vrednost kot sveže. Vedno pa si ga lahko pripravite iz svežega sadja, če ga imate pri roki. Vitamin E v mangu doda ekstra antioksidantne koristi, ki izboljšajo vaš imunski sistem, še posebej pri starejših ljudeh.

Hranila: vitamini A, C in E, železo in folati.

Priprava: 1 mango, ½ skodelice pomarančnega soka, 2 jž medu, 10 jagod, 2 jž limetinega soka, led, mineralna voda – jagode očistite in razpolovite, mango olupite, razkoščičite in narežete. V mešalniku naredite jagodni pire, dodate 1 jž limetinega soka in led ter zmiksajte do gladkega. Vlijte v kozarce in v vsakega prilijte malo mineralne vode. Splaknite mešalnik in zmiksajte mango, pomarančni sok, 1 jž limetinega soka, med in led do gladkega. Drugo plast pazljivo prelijte na jagodni pire. Mineralna voda poskrbi za to, da se plasti ne zmešata in je sok še atraktiven na pogled.

Lubenica

Ne samo, da lubenica pomaga vašemu imunskemu sistemu, ampak tudi odpravlja bolečine v mišicah, ki so pogost simptom gripe. Zaradi velike vsebnosti vode v sadju, se lažje pripravi sok in zdi se, da ne zavržemo veliko sadeža. Spodnji recept je za pripravo preprostega soka iz mete in lubenice. Sok iz lubenice lahko sami dodajate k drugim navadnim sokovom kot sta jabolčni ali pomarančni sok, ki ne vsebujeta toliko vitamina A.

Hranila: vitamina A in C, magnezij in cink.

Priprava: 1 srednje velika lubenica, 1 ali 2 jž metinih listov, črna sol in chaat masala po potrebi, led. V mešalniku zmešajte očiščeno, olupljeno in na koščke narezano lubenico ter metine liste ter dobro zmiksajte. Prelijte sok v kozarce in posipajte s soljo in masalo, dodajte led in postrezite.

Jagode, kivi in meta

Tudi jagode in kiviji so zdravi viri vitamina C, ki si jih lahko pripravite v sok. Ker pa potrebujete približno 4 skodelice jagod za eno skodelico soka, je bolje, da si z njih pripravite smuti in ne soka. Podajamo recept, ki vsebuje grški jogurt, ki je odličen vir magnezija in probiotikov, ki v celicah vzdržujejo antimikrobno obrambo.

Hranila: vitamini A, C in B-6, magnezij, cink in folati.

Priprava: 2 vejici metinih listov, 170g jagod (zmrznjenih), 240 ml pomarančnega soka, 2 kivija, 150g grškega jogurta z okusom jagode – olupite kivi in osmukajte metine liste z vejice. Vse sestavine dajte v mešalnik in na visoki hitrosti zmiksajte. Sok prelijte v kozarce in okrasite z lističi mete.

Bučna semena

Veliko receptov za sok z bučnimi semeni vsebuje ogromno dodanega sladkorja ali kupljenega jabolčnega soka. Našli smo recept za mleko iz bučnih semen, ki je eden najbolj svežih, naravnih receptov, in deluje odlično kot osnova za različne sadne smutije.

Mleko ima poleg koristi za imunski sistem tudi blagodejne vplive na zdrave kosti, simptome menopavze, zdrave lase in kožo, duševno zdravje, zdravje prostate.

Hranila: vitamini A, C in B-6, magnezij in cink.

Priprava: 1 skodelica surovih bučnih semen, 3 skodelice filtrirane vode, morska sol – v keramično posodo dajte bučna semena, jih prelijte z vodo, 1 čž soli in parimi kapljicami svežega limoninega soka ali jabolčnega kisa. Pokrijte s kuhinjsko krpo in na sobni temperaturi pustite stati 8 ur. Ocedite in zavrzite tekočino ter dobro sperite bučna semena. V mešalnik nato stresite bučna semena, vodo in sol in na visoki hitrosti miksajte 30-60 sekund dokler semena niso popolnoma zmleta. Za maksimalno hranilno vrednost uporabite tako pripravljeno mleko ali pa ga precedite skozi cedilo ali krpo za bolj tekočo obliko mleka. Pulpo bučnih semen lahko posušite in uporabite v smutijih, mleko pa shranite v zelo mrzlem hladilniku do 3 dni.

Špinača, solata in ohrovt

Zelenjavni zeleni sok je vir hranil za močen imunski sistem. Po tem receptu, bodo tudi otroci z veseljem srkali zeleni sok. Zraven lahko vržete pest peteršilja za dodatno dozo vitamina B-6, ki igra pomembno vlogo pri širjenju imunskih celic in proizvajanju proti teles.

Hranila: vitamini A, C in B-6, železo in kalcij.

Priprava: 2 srednje veliki stebelni zeleni, 2 zunanja lista romanske solate ali 4 srčne liste, 2 lista ohrovta, 1 skodelica špinače, 1 srednje zeleno jabolko, ½ srednje velike kumare, ½ limone, za polovico palca velik košček svežega ingverja – vse sestavine damo v sokovnik in iztisnemo sok.

S pripravo sokov, smutijev in hranilnih napitkov ohranjajte močan imunski sistem. To je eden najokusnejših načinov, da ostanete zdravi. Ne glede na to, kateri sok imate najraje, vedno jim lahko dodate še druga super živila kot so chia semena ali pšenični kalčki, za še dodatne zdrave koristi.

Za krepak imunski sistem vzdržujte tudi dobro higieno, pijte dovolj tekočine in se pogosto gibajte.

Če za recepte v članku nimate sokovnika, brez problema uporabite mešalnik. Lahko dodate 1 skodelico kokosove vode ali mleka iz oreščkov, da bo aparat lažje miksal. Dodatno korist pa boste imeli tudi od vlaknin, ki jih vsebuje smuti iz mešalnika.