10 načinov, s katerimi se spravljate v nevarnost, da zbolite za gripo

Presenetljivi dejavniki tveganja
Ne glede na to, če ste se letos odločili za cepljenje proti gripi ali ne, je še vedno pomembno, da se pred sezonsko gripo zaščitite. Če že kihnete v svoj rokav, si vestno umijte roke. Izogibajte se gnečam, kjer se virusi zlahka širijo in s tem ste že na dobri poti. Še vedno pa ste lahko ogroženi na nepričakovane načine, verjetno se tega niti ne zavedate. Gripa ne počiva.

Prevelike skrbi
Paničarjenje okoli tega, da boste zboleli vas bo naredilo ravno to – bolne. Z lahkoto nas lahko zanese, vendar je pomembno, da stvari pogledamo s pravilne perspektive. Raziskave kažejo, da se lahko tesnoba manifestira v najrazličnejših obolenjih, vključno z refluksom, nespečnostjo, kožnih izpuščajih in depresijo. Zato ni presenetljivo, da dodani stres glede skrbi, da boste zboleli, lahko prav tako oslabi vaš imunski sitem. Zaradi tega ste še bolj ranljivi, da vas ujame gripa.

Objemanje, poljubljanje in rokovanje
Kaj je tako nevarnega pri preprostem stisku roke? Bližnji kontakt z okuženimi osebami je eden najlažjih načinov, da se virusa nalezemo. To ne pomeni, da bodite nedružabni skozi celo sezono gripe, ampak se zavedajte priložnosti možnega prenosa. Če ste v situaciji, kjer je fizično pozdravljanje ali poslavljanje potrebno, se po stiku z drugo osebo ne dotikajte vaših ust in oči, dokler si ne umijete rok. Center za preprečevanje nalezljivih bolezni priporoča ohranjanje 2 metrske razdalje od bolnih ljudi, kar zmanjša sposobnost virusa za širitev. Zato kot varnosti ukrep v obdobju, ko razsaja gripa, odrežite vse vrste kulturnih pozdravov od rokovanja, objemanja in poljubov na lica.

Kajenje
Kajenje cigaret oslabi majhne dlačice v nosnih poteh in pljučih, ki se borijo z boleznimi in bacile ujamejo v past ter se jih znebijo. Zato kajenje vaše telo pusti bolj dovzetno za napad. Zdravniki opozarjajo, da vas tudi predhodne poškodbe pljuč, ki jih povzroči kajenje, lahko pustijo v večjem tveganju za resnejše zaplete. Kronični kadilci so vedno ranljivejši za hude virusne infekcije respiratornih tipov. Ker imajo poškodovana pljuča, so bolj dovzetni, da zbolijo in razvijejo pljučnice, ki bolezni sledijo.

Obisk telovadnice
Nekatera vedenja, ki vas v zmernih količinah ohranjajo zdrave, lahko dejansko oslabijo vaš imunski sistem v ekstremnih razsežnostih. Na primer, pretirana vadba lahko pusti vaše telo, da se s težavo sooča z dodanim fizičnim stresom. Še posebej, če neprimerno spite, hidrirate in napajate telo. Na žalost je telovadnica tudi odličen kraj za nabiranje virusov, od potnih tekaških prog do klopi v garderobah. Dodatno pa lahko bacili z vami potujejo domov tudi na vaših telovadnih torbah. Ne pravimo, da izpustite vadbo. Če jo izvajate pravilno, bo vaš imunski sistem obdržala močan proti gripi. Vendar, da se zaščitite, obrišite orodja pred uporabo. S seboj imejte tudi svojo blazino za raztezanje ali pa izposojeno pokrijte z brisačo. Takoj po vadbi se oprhajte z vodo in milom, da ubijte bacile, katerim ste bili morda izpostavljeni.

Pitje alkohola
V višku sezone, ko razsaja gripa razmislite, če boste odšli na noč v mestu. Naslednji dan se lahko zbudite z nečim hujšim kot je maček. Alkohol oslabi imunski sistem in se zaradi tega težje bori z infekcijo še vsaj 24 ur. Alkohol vas tudi dehidrira, kar ovira sposobnost vašega nosu in grla, da ujameta bacile in jih izženeta v obliki sluzi.

Zanašanje samo na antibakterijski gel za roke
Najprej preverite sestavine vašega razkužila za roke. Naj bi vseboval 60 % do 95 % alkohola, etanola ali isopropanola, za najboljše delovanje. Če vam razkuževalci na osnovi alkohola niso na voljo ali jih ne smete uporabljati, izdelki brez alkohola prav tako lahko pomagajo. Drugo, ne nadomeščajte staromodnega umivanja rok. Razkužila za roke so efektivni ubijalci bacilov, ko umivalnika ni pri roki, vendar pa ne obstajajo nobeni znanstveni dokazi, da dejansko ubijajo viruse. Uporaba mila in vode je še vedno najboljši način, da se gripa odplakne. In če si roke pravilno umivate, bo navadno milo naredilo trik.

Nepravilno umivanje rok
Preveč ljudi si ne umiva rok pravilno, kljub vsem nasvetom. Pogosto umivanje rok, vsaj 10-krat  na dan, je eden najbolj priporočljivih obramb proti gripi. Vendar si kar 39 % ljudi redko ali nikoli ne umije rok po kihanju ali kašljanju. In skoraj polovica vprašanih, ki si umijejo roke, jih umivajo le 15 sekund ali manj. Priporočeno je, da jih je potrebno umivati 20 sekund ali več. Zažvižgajte si dvakrat Vse najboljše medtem, ko si drgnete vso površino rok in med prsti in popolnoma posušite roke. Zaprite pipo in odprite vrata od kopalnice s papirnato brisačko, da roke ostanejo čiste.

Nepravilno ravnanje z masko
Maske za obraz generalno niso priporočene za nošenje v normalnih domovih ali službenih okoljih. Vendar jih nekateri ljudje vseeno izberejo in jih nosijo. Pogosteje tisti, ki so v visokem tveganju za zaplete z gripo ali so redno izpostavljeni bolnim ljudem. Tudi raziskave kažejo, da maske pomagajo preprečiti širitev gripe. Če boste nosili masko se prepričajte, da jo uporabljate in odstranjujete pravilno, če ne, vam ne bo pomagala. Maske virus kopičijo, zato morate biti ekstremno previdni, ko jo odstranjujete. Zagotovite, da se maska ne podrsa po vašem nosu, ustih ali očeh, jo zavrzite in si po tem temeljito umijte roke. Masko odstranite za trakce zadaj, da se izognete dotika sprednje strani maske, ki je najbolj okužena.

Predčasno jemanje zdravil proti gripi
Nekateri pacienti v naglici naredijo zalogo protivirusnih zdravil, ki jih večina sploh nikoli ne bo potrebovala. Z nepotrebnim uživanjem lahko povišate tveganje, da bo virus postal odporen na ta zdravila. Če vam zdravnik za vaše otroke predpiše zaviralca za zdravljenje in preprečevanje influence v tekoči obliki, lahko pomotoma bolnim otrokom dozirate narobno količino zdravila. Navodila za doziranje niso vedno skladna z oznakami na injekciji, ki je priložena zdravilu. Če vam zdravnik predpiše zdravilo, se z njim posvetujte. Preverite, če ste primerni kandidat in razumite pravilne doze v navodilih.

Premalo skrbi
To je sicer kontradiktorno faktorju tveganja številka 1. Dejstvo pa je, da je najbolj zdrav pristop v sezoni, ko razsaja gripa, da se pozicionirate nekje na sredini med paniko in ravnodušjem. Lahko domnevate, da ste premladi ali preveč zdravi, da boste zelo zboleli zaradi influence. Verjetno do neke mere drži, čeprav manj kot v preteklih letih. Tipično so visoko ogroženi ljudje starejši od 65 let, mlajši od 2 let, nosečnice ali ljudje z že obstoječimi zdravstvenimi težavami. Vseeno vas starostna skupina in zdravstveno stanje ne naredi neuničljive in morate jemati zaščito pred gripo resno.

Dodaj odgovor

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.