8 najboljših živil, ki jih uživajte ob vnetju grla

Ko vas peče in žge v grlu, običajno nimate potrebe ali želje, da bi karkoli pojedli, vendar določena živila lahko dejansko ublažijo bolečino, medtem ko zmanjšujejo vnetje in tudi krepijo vaš imunski sistem.

Spodaj boste našli 8 najboljših živil, ki jih uživajte ob vnetem grlu. Vsa pomirjajo, se jih zlahka pogoltne in so bogata s hranili. Ko se ne počutite najbolje, je izrednega pomena, da na prvo mesto postavite dobro prehrano. To je eden najboljših načinov, kako si pomagate, da se čim prej pozdravite.

Sadne sladoledne lučke

Ledene sladoledne lučke vam lahko nudijo takojšnje olajšanje. Večina lučk, kupljenih v trgovini, je sladkanih s koruznim sirupom z visoko vsebnostjo fruktoze. Ali pa z drugimi dodanimi sladkorji in neželenimi dodatki kot so umetna barvila in ojačevalci okusov. Poiščite znamke, ki vsebujejo sadni pire ali sadne sokove (in nič drugega). Lahko pa jih pripravite sami. V BPA Free modelčkih s sadjem polnim antioksidantov. To so borovnice, sok granatnega jabolka in češnje. Vključite lahko tudi zelenjavo, na primer špinačo, z zelenim sadjem kot je kivi in zmiksate. Ena izmed najboljših sestavin je tudi trpek češnjev sok. Sok zaduši vnetje ter vam pomaga, da si odpočijete. Češnje so namreč ena redkih živil, ki naravno vsebujejo melatonin, ki vpliva na hitrejši in kakovostnejši spanec.

Zelenjavna juha s česnom, kurkumo in črnim poprom

Topla juha je lahko zelo tolažilna, ko imate vneto grlo. Zelenjavna juha priskrbi hranila in antioksidante. Postane tudi »prevozno sredstvo« za dostavo drugih koristnih sestavin v telo, kot je na primer česen. Njene žveplove sestavine se borijo z vnetjem. Česen vsebuje antibakterijske, antivirusne in antiglivične spojine, ki vzpodbujajo imunost.

Juhi dodajte tudi kurkumo. Začimba se že dolgo uporablja v kitajski in ajurvedski medicini zaradi svojih proti vnetnih značilnosti. Raziskave so pokazale, da aktivna sestavina korenine kurkumin, pomaga znižati nivo encimov v telesu, ki napajajo vnetje. Kurkumin pa ni popolnoma izkoriščen brez dodanega piperina. Piperin je substanca v črnem popru, zato juhi dodajte tudi tega!

Pire iz sladkega krompirja s cimetom

Sladek krompir vsebuje dve ključni hranili za podporo imunosti – vitamina A in C. Poln je tudi antioksidantov in proti vnetnih spojin, zmečkana struktura pireja pa je blažilna za vnetno grlo. Cimet doda okus in je hkrati močan vir antioksidantov, Podpira tudi imunost pri preganjanju virusov, bakterij in gliv. Začimbo zmešajte z malo javorjevega sirupa ali medu in dodajte pireju. Lahko pa oboje zmiksate z nekaj namočenimi datlji, mandljevim ekstraktom ali javorjevim sirupom in naredite hranilni »puding«.

Kamilični čaj z limono

Kamilica zagotavlja proti vnetne sestavine in pomaga pri tem, da hitreje zaspimo. Spanje pa je vitalnega pomena, ko ste bolni. Če tudi kašljate, vam lahko antispazmodična korist kamilice zelo  pomaga. Za dodaten vnos vitamina C in antioksidantov pa dodajte še svežo limono.

Ingver

Sveža ingverjeva korenina deluje močno proti vnetju. Pomaga tudi pri slabosti, podpira imunost in ima proti virusne in proti bakterijske lastnosti. Olupite, naribajte in dodajte jo k domačim sladolednim lučkam, čaju z medom, ovseni kaši, pireju iz sladkega krompirja ali smutijem.

Med

Če vas ob vnetem grlu spremlja tudi kašelj, lahko med pomaga pri obeh težavah. Sladko živilo ne vsebuje le proti vnetnih in antibakterijskih lastnosti, pokazal se je tudi že kot učinkovito zdravilo za zaviranje kašlja. Poiščite organski, surovi med in ga dodajte čaju, ovseni kaši, pokapljate ga čez pire iz sladkega krompirja, vmešajte v smutije – ali pa ga poližite kar z žlice.

Ovsena kaša z banano

Antioksidanti in magnezij pomagajo omejiti vnetje, medtem ko cink podpira imunost in celjenje. Še več kot to, žito je nasitno in lahko prebavljivo. Kot zelenjavna juha, predstavlja osnovo, v katero se lahko vmeša druge sestavine. Pretlačena banana je odličen dodatek. Že zaradi pretlačene strukture, vitamina C in antioksidantov. Vmešate lahko tudi med, ingver in cimet. Kašo uživajte toplo, zmešano s toplo vodo. Ali pa jo čez noč namočite v mandljevem mleku, dodajte zmiksano sadje in začimbe ter uživajte ohlajeno.

Smutiji

Smuti zlahka postane popoln obrok. Zagotavlja vnos zdravih beljakovin, dobrih maščob in s hranili polne ogljikove hidrate. Plus vitamine, minerale in antioksidante. Če nimate apetita, vam lahko en do dva smutija na dan pomagata doseči splošne potrebe po vnosu hranili. Hkrati pa ublaži vneto grlo. Zmiksajte pest zelene zelenjave s proteinskim praškom, mlekom iz oreščkov ali avokado, z mlekom iz oreščkov ali vodo, zmrznjenim sadjem, svežim ingverjem, kurkumo in črnim poprom. Možnosti so neskončne.

Dodaj odgovor

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.