fbpx

Kako okrepiti čustveni imunski sistem

Tako kot krepite obrambo telesa, lahko tudi svoj um trenirate, da bo bolj odporen.

Verjetno v teh časih vsi malo več pozornosti posvečamo našemu imunskemu sistemu: poskrbimo za dovolj počitka, za dovolj uživanja tekočin in da je dovolj zelenjave na naših krožnikih. Poskrbimo tudi za redno vadbo, kolikor redno lahko, glede na to, da smo omejeni doma, z družino ali z otroci.

Če se fizično počutite dobro, kako pa se počutite psihično? Kot vsi, ste verjetno tudi vi že na robu in v karanteni nihate med tesnobo in dolgočasjem. Svoje telo že krepite proti bacilom, verjetno pa ne postopate enako s skrbjo za svojo psiho. Ste se vprašali, če obstaja način, kako okrepiti svoje čustvene obrambe pred opustošenjem tega časa in časa, ki še prihaja?

Klinični psiholog in profesor na Univerzi Marywood, David Palmiter, pravi, da obstaja način. Vsak od nas ima čustveni imunski sistem, nabor psiholoških mehanizmov, s katerimi se lahko branimo pred stiskami. In tako kot fizični imunski sistem, lahko okrepimo tudi čustvenega.

Palmiter razlaga, da za razumevanje čustvenega imunskega sistema pomaga, če si predstavljate kako vaše telo reagira na mikrobe: Močan imunski sistem vas ne ščiti le pred patogeni, je tudi način, da se vaše telo pozdravi, ko zbolite.

Pri čustvenem imunskem sistemu je pomembna druga funkcija. Cilj ni, da se otepamo žalosti, strahu ali osamljenosti, saj je to nemogoča naloga. Namesto tega, vam lahko vaš čustveni imunski sistem pomaga živeti s temi čustvi in pomaga priti na boljše mesto, ko vas ta čustva preplavijo.

Gojiti ga verjetno ni bilo nikoli pomembnejše kot zdaj. Tudi tisti ljudje, ki se do zdaj ne počutijo čustveno »bolni«, so verjetno precej podrti.

Palmiter poudarja, da je čustvena odpornost več kot to, da se prebijemo skozi nekaj težkega. »Ne gre samo za preživetje, ko v naše življenje pride zmaj, ampak za rast iz izkušnje. Ko so ljudje odporni, je večja verjetnost, da bodo iz izkušnje na drugi strani prišli močnejši, modrejši in boljši.«

Naj čustva tečejo po svojem toku

Prva stvar, ki jo morate vedeti: Čustvena rast morda ne bo tako zabavna. Če ste že kdaj obtičali v postelji z vročino, potem veste, kako grozno je. Vendar je ta del bolezni bistveni del postopka – vaše telo se segreva, zato da se lahko zdravi.

Enako velja, če ste čustveno na psu, pravi Palmiter. Če želite prebroditi težko izkušnjo, in iz nje rasti, morate pregovorni vročini pustiti, da se izteče.

Vzemite si čas za žalovanje

Palmiter pravi, da je del odpornosti žalovanje za tistim, kar ste izgubili. Na glas povejte, kako krivično je, da ste izgubili službo ali da ne vidite svojih bližnjih. Priznajte, kako težko je, da žonglirate službo na daljavo in nego otroka. Če nimate besed, vpijte v blazino. Karkoli naredite, si dajete potreben prostor za procesiranje.

»Zelo pomembno je, da si resnično vzamete čas za razumevanje širine in globine izgub, ki jih doživljate.« Če boste sami sebi dali priložnost, da procesirate zdaj, v trenutku, potem boste bolj pripravljeni na naslednjo bolečo izkušnjo, kadar koli bo prišla.

Bodite opazovalec

Procesiranje svojih čustev pomeni, da jim pustite, da postanejo velika in močna. Lahko je mikavno, da  postanete otrpli pred tistim, kar čutite, pa naj bo to z nekaj kozarci vina ali zamaknjenim pomikanjem po Instagramu, vendar se temu uprite. Če poskušate preskočiti težke dele, jih morda le podaljšujete.

Namesto tega Rosalind Dorlen, klinična psihologija z zasebno prakso v New Jersey-ju, priporoča »premišljeno sprejemanje«, strategijo, prikazano v kliničnih preskusih za učinkovito zmanjšanje stresa.

Predpostavka premišljenega sprejemanja je prepoznati svoje misli, občutke in izkušnje, ne da bi jih poskušali spremeniti. Priznajte, da ste jezni prav ta trenutek, ali žalostni, ali vas je strah. Naslednjič, ko bodo ta čustva privrela, boste lahko razmišljali o času, ko ste jih nazadnje premagali.

»Gre za krepitev vaših psiholoških prednosti, » pravi Dorlen, »tako da, ko se vam stvari zdijo hude in težke, imate na voljo vire za spopadanje z njimi znotraj sebe.«

»Ni vam potrebno ljubiti svojih čustev, vendar ne bežite od njih. Živimo v s stresom prenapolnjenem  času, zato je vse kar čutite, zelo razumljivo, » še dodaja. Ne glede na to, ali ste sredi svetovne pandemije ali imate le mračen dan, bolečine ni mogoče vedno obvladati in se je otresti