Miti in dejstva o imunskem sistemu

Vaš imunski sistem je vaš prijatelj. Vaše telo ščiti pred vnetji. V celoti ga podpirajte in podpiral vas bo nazaj, prav tako kot prijatelji.

Vaš imunski sistem ustvarja, hrani in deli bele krvne celice, ki se borijo proti bakterijam in virusom, ki vstopajo v vaše telo, še posebej v času prehlada in gripe. O tem procesu, ki je slišati enostaven, kroži veliko slabih informacij. Tu so miti in dejstva o imunskem sistemu in njegovem delovanju.

Uživanje sadja in zelenjave ohranja vaš imunski sistem močan.

Dejstvo. Starši so imeli prav, ko so vam govorili, da uživajte sadje in zelenjavo. Študije kažejo, da ljudje, ki uživajo več sadja in zelenjave, manjkrat zbolijo. Hranila v sadju in zelenjavi pomagajo vašemu imunskemu sistemu v boju z virusi in bakterijami.

Pomanjkanje spanca nima vpliva na vaš imunski sistem.

Mit. Obstaja močna povezava med spancem in zdravim imunskim sistemom. Vendar ne zadostuje katerakoli vrsta spanja. Ključni je t.i. restavratorski spanec, ki pomeni, da si privoščite dovolj spanja, ki vaše telo vrne nazaj v borbeno obliko. Potreba po spanju je odvisna od posameznika, vendar večina odraslih potrebuje 7-8 ur na noč. Najstniki potrebujejo 9-10 ur, šolski otroci vsaj 10, predšolski 11-12, novorojenčki 16-18 ur.

V zadnjih nekaj desetletjih se je povprečno število ur spanca znižalo na manj kot 7 ur na noč za odrasle. Če spite manj kot vaše telo potrebuje, boste pridelali manjko spanca, ki ga ne morete kar tako nadomestiti s popoldanskim počitkom ali daljšim spanjem ob vikendih.  Če povzamemo, je najboljše, da se odpravite v posteljo ob tistem času, ko veste, da boste spali vsaj 7 h.

Pozitiven odnos je dober za vaše zdravje.

Dejstvo. Pozitiven pogled na svet je lahko dober za vaše zdravje. Študija študentov odvetništva je pokazala, da je njihov imunski sistem sledil koraku njihovih misli, kako težek bo študij. Ko so se počutili dobro glede šole, so imeli boljši imunski sistem. Ko so bili zaskrbljeni, se je njihov imunski sistem upočasnil. Pogled na svetlo plat lahko vaše telo bolje opremi za borbo proti boleznim.

Če si med kašljanjem pokrijete usta, lahko zajezite bacile.

Dejstvo. Če ste v bližini nekoga, ki ima gripo, lahko zaradi kašljanja, kihanja ali samo pogovarjanja z njimi, privede do tega, da zbolite tudi sami, saj kapljice virusa preidejo v zrak. Te kapljice vdihnete, tudi če ste oddaljeni 1 meter stran. Če ste bolni, ostanite doma. Če že morate biti okoli drugih ljudi, si pokrijte usta in nos. Ko kašljate ali kihate, to storite v ramo ali v notranjo stran komolca. Če ste zdravi in sumite, da so drugi okoli vas bolni, stojte vsaj 2 metra stran. Ker bacili preživijo ure tudi na trdih površinah kot so kljuke za vrata, si pogosto umivajte roke in se ne dotikajte obraza.

Prehranska dopolnila vam pomagajo, da se hitreje počutite bolje.

Mit. Da uživate 1 multivitamin na dan je verjetno dobra ideja, če imate slabe prehranske navade. Ampak uživanje gromozanskih količin enega vitamina ali dopolnila, nikoli ni bilo dokazano, da bi pomagalo imunskemu sistemu.

Otroci potrebujejo prehranska dopolnila, da vzpostavijo zdrav imunski sistem.

Mit. Vitamini in minerali so pomembni tudi za otroke, vendar naj jih dobijo z uživanjem hranilne hrane. Če je vaš otrok izbirčen, vegetarijanec ali vegan, lahko dopolnilo predlaga zdravnik. Zapomnite si, čeprav lahko kupite vitamine za otroke brez recepta v lekarnah in trgovinah s prehranskimi dopolnili, so to še vedno »zdravila«. Pretirano uživanje je lahko tudi strupeno.

Ko starši slinijo dudo od dojenčka se zmanjša možnost za razvoj alergij.

Dejstvo. Se zgrozite, ko vidite, da starši poberejo dudo s tal in jo sami dajo v usta preden jo vrnejo dojenčku? Ni potrebe po zgrožanju. Nedavna študija je pokazala, da starši s tem dejanjem lahko zmanjšajo tveganje otroka za razvoj alergij. Bacili, preneseni s sline staršev na otroka naj bi dojenčkov imunski sistem vzpodbudili za boj proti različnim boleznim.

Gibanje nima vpliva na imunski sitem.

Mit. Medtem, ko ni direktne povezave med zmerno telovadbo in vzdrževanjem zdravega imunskega sistema pri povprečni osebi, obstaja veliko koristi, če telovadite. Med drugim telesna aktivnost zmanjšuje krvni tlak, vzdržuje telesno težno in lahko vas zaščiti pred določenimi boleznimi.

Dodaj odgovor

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.