Ostanite zdravi med prazniki

Veliko lahko naredite sami, da telesu pomagate prebroditi skozi sezono prehladov in gripe, poleg tega, da se proti gripi cepite.

Prazniki so tisti čas v letu, ko zares želite ostati zdravi in se počutiti najbolje. So pa tudi minsko polje zdravstvenih težav, od prehladov in gripe do skrokanosti po vseh zabavah. Veliko lahko naredite sami, da telesu pomagate prebroditi skozi sezono prehladov in gripe. Poleg tega, da se proti gripi cepite. Na ta način ostanete zdravi in veseli, medtem ko nakupujete, potujete in praznujete. Ostanite zdravi med prazniki z nekaj nasveti.

Pobrišite bacile

Preden se udobno namestite za potovanje z letalom (vlakom ali avtobusom) z razkužilnim robčkom obrišite naslonjalo za roke, pladenj in zapah ter zaponko na varnostnem pasu. Pustite, da se na zraku posušijo. Priporočljivo je obrisati vse, česar se boste najverjetneje dotaknili. Pobrisati zato, da ne poberete bacilov, ki so jih za sabo pustili tisti, ki so tam sedeli pred vami. Študije so pokazale, da se virus gripe in tudi, na antibiotike odporna, bakterija MRSA, pojavijo na pladnjih na letalih. Iz rezultatov raziskav sumijo, da nihče nikoli ne očisti teh reči.

Pijte dovolj tekočine

Zaradi nizke vlažnosti na visokih višinah je zrak v letalskih kabinah suh. Tam so zato naše dihalne poti bolj ranljive za viruse in bakterije. Z uživanjem dovolj tekočine se sluznica navlaži in s tem bolje preprečuje vstop bacilom v naš sistem. Na vsako uro leta spijte 2 decilitra vode. Lahko, da boste zato morali pogosteje obiskovati sanitarije na letalu. Tudi te so verjetno polne bacilov, zato s seboj vzemite robčke. Vendar pa so lahko prehladi in gripe še večje nadloge, zato je bolje da pijete dovolj tekočin.

 
Sprehajate se po avionu

Ko se ugasne znak za potrebo po varnostnem pasu, vstanite in se sprehajajte. S tem preprečujte tudi globoko vensko trombozo ali nastajanje krvnih strdkov. Te lahko nastanejo v vaših nogah zaradi dolgotrajnega nepremičnega sedenja. Verjetno veste, da je življenjsko nevarno, če se strdek odtrga in potuje v pljuča. Temu se izognite in se po kabini sprehodite vsakih 60 – 90 minut.

Najbolj pazite na čiste roke

V torbico ali žep spakirajte razkuževalec za roke na bazi alkohola in ga redno uporabljajte. Bacili na vaših rokah so največja nevarnost za vaše zdravje. Ne glede na letni čas, se virusi prehlada širijo bolj ob kontaktu rok v usta kot po zraku. Ravno zato so vrata nakupovalnih centrov, držala tekočih stopnic, gumbi v dvigalu in na bankomatih leglo virusov.

Privoščite si masažo

Poskusite masažni stol v nakupovalnem centru ali salonu. V študiji Medicinskega centra Cedars-Sinai je enkraten obisk švedske masaže znižal ravni stresnega hormona kortizola. Dvignil pa je ravni več različnih tipov belih krvnih celic, ki telo varujejo pred bacili. Imate le 10 minut odvečnega časa? Nekaj minut masaže je vseeno bolje kot nič minut masaže!

Uprite se sladkarijam

Ne podlezite traparijam, kot je »Zaslužim si posladek!«. Sicer drži, da je sprehajanje po nakupovalnem centru dobra vadba. Vendar smo vseeno nagnjeni k precenjevanju koliko kalorij dejansko pokurimo, ko nakupujemo. Po mnenju priznanega ameriškega psihologa in profesorja na univerzi, pokurite največ 150 kalorij na uro, če ste težki 68 kg. Še to je po njegovem mnenju velikodušna ocena. V vednost – če bi želeli pokuriti masleni francoski rogljič bi morali hoditi 6 ur. Uprite se skušnjavi, uprite!

Pametno s prigrizki

Pri premagovanju skušnjave za sladkarijami vam lahko pomagajo zdravi prigrizki, ki si jih pripravite za seboj. Priporočljivi prigrizki so kos sadja, sir z manj maščobami, pest oreščkov, polnozrnat pita kruh s puranom, grški jogurt z manj maščobami ali žitna ploščica (poiščite znamke s približno 150 kalorijami, z največ 10 g sladkorja in vsaj 3 g vlaknin).

Ostanite doma in počivajte

Če imate hitri tempo življenja in se kvalitetno ne naspite, ste v rizični skupini, da zbolite. Saj s hitrim načinom življenja hitreje kurite vaše telesne obrambe. Raziskave kažejo, da so ljudje, ki spijo vsaj 8 ur na noč trikrat manj podvrženi k temu, da se prehladijo, kot tisti, ki spijo manj kot 7 ur. Nič hudega, če izpustite zabavo, ko se ne počutite najbolje, saj ravnate pametno. Glejte na to kot na preventivno zdravilo. Vemo, da si moramo umivati roke in uživati dovolj tekočine. Zmanjšanje stresa pa je še en način, da se izognemo temu, da zbolimo.

Preprečite prenajedanje

Seveda vam nikoli ne bi svetovali, da zamudite okusen praznični sejem. Če pa se počutite napihnjeni po večih slavnostnih večerih, poskusite enostaven trik za zabave. Preden se odpravite do samopostrežnega bara z jedmi, vzemite žvečilni gumi. Žvečenje ukani vaše možgane v to, da mislijo, da se prehranjujete, zato dejansko pojeste manj hrane. Pomagajo tudi mentolovi bonboni med obroki, saj vašemu telesu dajo čas, da prebere, če ste siti ali ne.

Privoščite si pijačo

Kuhano vino. Jajčni liker. Martini z granatnim jabolkom. Ko ste na zabavi, se poskusite omejiti na 2 pijači. Med zaužitjem obeh spijete kozarec vode, da preprečite slabo počutje naslednje jutro. Če ne zaužijemo hrane preden pijemo, lahko iz tira vržemo raven krvnega sladkorja, kar privede do utrujenosti naslednjega dne. Katerakoli hrana, ki jo zaužijete bo pomagala telesu vpiti popiti alkohol. Če pa se že zbudite z glavobolom, spijte vodo, vzemite proti bolečinsko tableto in spite!

Dodaj odgovor

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.