Spopadanje s stresom med izbruhom koronavirusa

Popolnoma običajno je, da se počutimo žalostni, smo pod stresom, zmedeni, nas je strah ali smo jezni v krizni situaciji. Pogovor z ljudmi, ki jim zaupate lahko pomaga. Bodite v stiku z vašimi prijatelji in družino.

Če morate ostati doma, vzdržujte zdrav način življenja. Ta naj vključuje primerno prehrano, spanec in gibanje. Družbene stike imejte z bližnjimi doma, s preostalo družino in prijatelji pa preko elektronske pošte in telefona.

Ne zlorabljajte kajenja, alkohola in preostalih drog za spopadanje s svojimi čustvi. Če se počutite preobremenjene, se pogovorite z zdravstvenim delavcem ali svetovalcem. Imejte načrt, kam iti in kako poiskati pomoč za fizične in psihične zdravstvene potrebe, v kolikor jih boste potrebovali.

Seznanite se z dejstvi. Zbirajte informacije, ki vam bodo pomagale natančno določiti vaše tveganje, da boste razumno previdnostno ukrepali. Poiščite verodostojni vir, ki mu zaupate kot je spletna stran Svetovne zdravstvene organizacije ali lokalne ali državne javne zdravstvene agencije.

Omejite skrbi in vznemirjenost s tem, da sami ali z družino čim manj časa posvetite spremljanju medijskemu poročanju o izbruhu. Slabe novice rade ljudi razburjajo.

Črpajte energijo iz veščin, ki ste jih v preteklosti uporabili in so vam pomagale obvladovati neprijetnosti , ki so se vam zgodile v življenju. Te iste veščine uporabite za pomoč s spopadanjem z vašimi čustvi v zahtevnem času tega izbruha.

Pomagajte otrokom spopadati se s stresom med izbruhom koronavirusa

Otroci se lahko na stres odzivajo na različne načine. Lahko se vas bolj oklepajo, so tesnobni, se umikajo, so jezni ali razdraženi, močijo posteljo… Na otrokove reakcije se odzovite s podporo, poslušajte njihove skrbi in jim nudite dodatno ljubezen in pozornost.

Otroci potrebujejo ljubezen in pozornost odraslih v težkih časih. Posvetite jim dodaten čas in posebno pozornost. Ne pozabite poslušati vaših otrok, z njimi govorite prijazno in jih pomirite. Če je mogoče, ustvarite priložnosti, da se otrok igra in sprošča.

Poskusite in obdržite otroke v bližini njihovih staršev in družine. Izogibajte se ločevanju otrok in staršev kolikor je to mogoče. Če pride do ločitve (npr. hospitalizacija) omogočite redne stike (npr. po telefonu) in jih pomirjajte.

Držite se običajnih rutin in urnikov kolikor je le mogoče. Ali pa pomagajte vzpostaviti nove, v novem okolju, vključno s šolanjem in učenjem. Poiščite čas tudi za varno igro in sprostitev.

Navajajte dejstva o tem kaj se je zgodilo in razložite kaj se dogaja zdaj. Podajte čiste informacije o tem, kako zmanjšati njihovo tveganje za okužbo z besedami, ki jih lahko razumejo. Vključno z informacijami o tem kaj se lahko zgodi, na pomirjajoč način. Npr. če se bo kdo začel počutiti slabo in bo morda potreben obisk bolnišnice za nedoločen čas. Razložite, da se jim bodo zdravniki pomagali počutiti bolje.

Dodaj odgovor

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.