fbpx

Zakaj v času Covid-19 ne smete preblizu za nekom hoditi/teči/kolesariti?

Kakšna je varna razdalja ljudi med hojo, tekom in kolesarjenjem v času koronavirusa? Razdalja mora biti daljša od običajnih 1 – 2 metra, kot je predpisana v večini državah!

V veliko državah so hoja, kolesarjenje in tek dobrodošle aktivnosti v času koronavirusa. Vendar je pomembno, da se med temi aktivnostmi izogibate zavetrja drugega človeka. Tako je pokazal rezultat belgijsko – nizozemske študije, ki so jo opravili na KU Leuven v Belgiji in TU Eindhoven na Nizozemskem.

Običajno pravilo socialnega distanciranja, ki je v večini držav med 1 – 2 metra je efektivno, ko stojimo pri miru v notranjih prostorih ali tudi zunaj, ko je veter šibek. Ampak, ko greste na sprehod, tek ali kolesarjenje, bodite bolj previdni. Ko nekdo med tekom diha, kihne ali kašlja, delci ostanejo v zraku za njim. Oseba, ki teče za vami je tako v območju zavetrja in gre skozi oblak teh kapljic.

Raziskovalci so do zaključka prišli s simuliranjem pojavljanja delcev sline oseb med gibanjem (hoja in tek) in to iz različnih položajev (drug poleg drugega, diagonalno drug za drugim in neposredno drug za drugim). Običajno se tovrstno modeliranje uporablja za izboljšanje uspešnosti športnikov, saj je zadrževanje v zračnem toku drug drugega zelo učinkovito. Toda, ko gledamo na Covid-19, je priporočljivo, da se zavetrju druge osebe izogibate, kot kaže raziskava.

Rezultati testa so vidni v številnih animacijah in vizualizacijah. Oblak kapljic, ki jih oseba pusti za sabo, je jasno vidna. »Ljudje, ki kihnejo ali kašljajo, širijo kapljice z večjo silo, pa tudi ljudje, ki samo dihajo, bodo za sabo pustili delce«. Rdeče pike na sliki predstavljajo največje delce. Te delci ustvarjajo največ možnosti okužbe, vendar pa tudi hitreje padejo. »Toda ko tečete skozi oblak, lahko še vedno pristanejo na vaših oblačilih« je povedal profesor Bert Blocken.

Izmed vseh simulacij se zdi, da ima socialno distanciranje manjšo vlogo za 2 osebi v okolju z nizkim vetrom, ko tečeta/hodita druga ob drugi. Kapljice pristanejo za osebama. Ko ste postavljeni diagonalno drug za drugim, je tudi manjše tveganje, da ulovite kapljice glavnega tekača. Tveganje kontaminacije je največje, če so ljudje tik drug za drugim, v območju zavetrja.

Na podlagi teh rezultatov znanstvenik svetuje, da mora biti med hojo razdalja med ljudmi, ki se gibljejo v isti smeri v eni vrsti, najmanj 4-5 metrov, pri teku in počasnem kolesarjenju 10 metrov in intenzivnem kolesarjenju najmanj 20 metrov. Tudi, ko nekoga obidete ali prehitite je priporočljivo, da ste že na drugem, različnem pasu na znatni razdalji, na primer 20 metrov za kolesarjenje.

To je vsekakor podatek, ki ga je dobro upoštevati in v perspektivo postavlja zapiranje parkov in drugih javnih površin. Morda je boljši način ravno tek na ulici, tecite sami ali vsaj z zadostno razdaljo.

Ostanite varni!