Živila, ki so ojačevalci imunskega sistema

Z uživanjem določenih živil pomagamo našemu imunski sistemu, da ostaja močen in odporen. Že v jesenskem času poskrbite, da se v vse hladnejših dneh izognete prehladom in kasneje gripi ter v svoj jedilnik redno vključujte naslednjih 15 živil, ki so močni ojačevalci imunskega sistema.

Agrumi

Večina ljudi seže po vitaminu C, če se jih loti prehlad, saj pomaga pri krepitvi imunskega sistema. Vitamin C pomaga pri višanju proizvajanja belih krvnih celic, ki so ključne pri boju z infekcijami. Popularni agrumi so pomaranče, grenivke, mandarine, limone in limete. Naše telo ne proizvaja in ne dela zalog vitamina C, ki ga dnevno potrebujemo za dobro počutje in zdravje. Skoraj vsi agrumi vsebujejo veliko vitamina C. Prepričani smo, da boste med tako veliko izbiro, našli tistega, ki vam ustreza in ga zlahka umestili v kakšen obrok.

Rdeča paprika

Če mislite, da agrumi vsebujejo največ vitamina C med sadjem in zelenjavo, se motite. Rdeča paprika ga vsebuje dvakrat več kot katerikoli agrum. So tudi bogat vir beta karotena. Poleg tega, da krepi vaš imunski sistem z vitaminom C, rdeča paprika pomaga pri vzdrževanju zdrave kože in oči.

Brokoli

Brokoli je super vir vitaminov in mineralov. Poln je vitaminov A, C in E, kot tudi drugih antioksidantov in vlaknin. Brokoli je ena izmed najbolj zdravih zelenjav, ki si jo lahko privoščite. Ključ do tega, da njegova moč ostane čim bolj nedotaknjena je, da ga kuhate čim manj časa, najbolje pa, da sploh ne.

Česen

Česen najdemo skoraj v vsaki svetovni kuhinji. Že starodavne civilizacije so njegovo vrednost prepoznale v boju z infekcijami. Pomaga tudi pri zniževanju krvnega tlaka in upočasnjevanju zatrdelosti arterij. Česnove lastnosti za krepitev imunskega sistema prihajajo od visoke koncentracije sestavin, ki vsebujejo žveplo (alicin).

Ingver

Tudi po ingverju radi sežemo takrat, ko zbolimo. Ingver pomaga zdraviti vnetja, ublaži boleče grlo in druga vnetna stanja. Ingver pomaga tudi pri zmanjšanju slabosti. Čeprav ga uporabljamo v veliko sladicah, je ingver rahlo pikanten zaradi vsebnosti gingerola, sorodnika kapsaicina. Lahko pomaga tudi pri zmanjšanju kroničnih bolečin in ima lastnosti zniževanja ravni holesterola.

Špinača

Špinača ni na seznamu le zato, ker je bogata z vitaminom C, ampak tudi s številnimi antioksidanti in beta karoteni, ki vašemu imunskemu sistemu povišajo sposobnost boja z infekcijo. Podobno kot brokoli, je tudi špinača najbolj zdrava, če jo čim manj kuhamo, da obdrži vsa hranila. Čeprav, rahlo pokuhana, poveča vsebnost vitamina A in sproži, da se še druga hranila sprostijo od oksalne kisline.

Jogurt

Segajte po jogurtih, ki vsebujejo žive in aktivne kulture, kot je na primer grški jogurt. Te kulture stimulirajo vaš imunski sistem, da se bori z boleznimi. Priporočljivi so navadni jogurti in ne tisti z okusom, ki so polni sladkorja. Navaden jogurt lahko sami sladkate s sadjem in žličko medu. Jogurt je tudi odličen vir vitamina D, ki pomaga regulirati imunski sistem in krepi telesu naravne obrambne mehanizme proti boleznim.

Mandlji

Če govorimo o preprečevanju in premagovanju prehlada, je vitamin E, v primerjavi z vitaminom C v ozadju. Je pa vitamin E ključen za zdrav imunski sistem. Topi se v maščobi, kar pomeni, da potrebuje prisotnost maščob, da se pravilno absorbira. Oreščki, kot so mandlji, so polni vitamini E in vsebujejo zdrave maščobe. Polovica skodelice, kar je približno 46 celih, olupljenih mandljev, zadošča skoraj 100% priporočenemu dnevnemu vnosu vitamina E.

Kurkuma

Kurkumo poznamo kot glavno sestavino številnih karijev. Živo rumena, grenka začimba se že leta uporablja kot proti vnetna pri osteoartritisu in revmatoidnem artritisu. Raziskave so pokazale tudi, da visoke koncentracije kurkumina, ki daje kurkumi značilno barvo, pomaga pri regeneraciji mišic, ki jih utrudimo s telovadbo.

Zeleni čaj

Črni in zeleni čajni so polni flavonoidov, ki so vrsta antioksidantov. Zeleni čaj se odlikuje v ravni vsebnosti EGCG, učinkovitega antioksidanta, ki viša imunsko funkcijo. Proces fermentiranja črnega čaja v njem uniči veliko EGCG, medtem, ko je zeleni čaj poparjen in ne fermentiran, zato se EGCG ohranijo. Zeleni čaj je prav tako dober vir aminokisline L-teanin, ki pomaga pri proizvajanju spojin, ki se borijo s klicami v vaših T-celicah.

Papaja

Tudi papaja je sadje polno vitamina C, en sam sadež ga vsebuje kar 224% priporočenega dnevnega vnosa. Vsebujejo tudi prebavni encim imenovan papin, ki ima proti vnetne učinke. V manjši meri vsebujejo kalij, B vitamine in folate, ki so vsi koristni  za vaše splošno zdravje n počutje.

Kivi

Kiviji so, tako kot papaja, naravno polni ogromno  bistvenih hranil, vključno s folati, kalijem, vitaminom K in C. Medtem, ko vitamin C spodbuja bele krvničke, da se borijo z infekcijo, vsa druga hranila poskrbijo za to, da vaše telo pravilno deluje.

Perutnina

Ko zbolimo je kokošja juhica več kot duševna hrana s placebo učinkom, h kateri se zatečemo. Pomaga izboljšati simptome prehlada in že v začetku lahko prepreči, da bi sploh zboleli. Perutnina, kot sta piščanec in puran, ima visoko vsebnost vitamina B6. 85g lahkega piščančjega ali puranjega mesa vsebuje 40-50% priporočljive dnevne vrednosti vnosa količine B6. B6 je pomemben sestavni del kemijskih reakcij, ki se dogajajo v telesu in je vitalni del za formulacijo novih in zdravih rdečih krvnih celic. Jušna osnova ali obara narejena s kuhanih piščančjih kosti vsebuje želatino, hondroitin in druga hranila, ki pripomorejo k zdravemu črevesju in imunosti.

Sončnična semena

Sončnična semena so polna hranil kot so fosfor, magnezij in vitamin B6. Imajo neverjetno visoko vsebnost vitamina E, ki je močan antioksidant. Vitamin E je pomemben za uravnavanje in ohranjanje funkcij imunskega sistema. Druga živila, ki vsebujejo visoko raven vitamina E, so zelenjava temno zelene barve in avokado.

Lupinarji

Lupinarji niso ravno hrana, ki bi nam prva prišla na misel za krepitev imunskega sistema. Vendar neke vrste lupinarjev vsebujejo ogromno cinka. Cinku ne posvetimo dovolj pozornosti, kot drugim vitaminom in mineralom, Naša telesa pa ga potrebujejo, da imunske celice lahko delujejo normalno. Vrste lupinarjev z visoko vsebnostjo cinka so rakci, školjke in  jastog. Vredno pa si je zapomniti, da v svojem telesu ne želimo prekoračiti priporočene dnevne količine vnosa cinka. Ta je za odrasle moške 11mg in ženske 8mg. Previsoka količina cinka lahko dejansko zavira funkcije imunskega sistema.