fbpx

Znanost, ki stoji za izboljšanjem vašega imunskega sistema v času pandemije Covid-19

Ker se situacija nenehno spreminja je potrebno poudariti, da je za vsa priporočila iz prispevka treba upoštevati odgovorno socialno distanciranje. Upoštevajte priporočila NIJZ in lokalnih zdravstvenih strokovnjakov, medtem ko se ukvarjate z dejavnostmi za krepitev zdravja.

Zaradi misli na bolezen, ki je v zraku, je veliko ljudi na trnih. To vzbuja tesnobo in ko ste tesnobni, želite nekaj storiti, da občutek razbremenite. Iz tega razloga smo lahko sledili zgodbam kupovanja in skladiščenja toaletnega papirja, razkužil za roke in mask za zaščito obraza.

Nihče se v tem času ne more izogniti priporočilom, novicam in zgodbam o tem, kako si umivati roke, se izogibati bolnim ljudem in uporabljati razkužilo za roke, da zaščitite sebe in svojo družino pred virusom Covid-19. Seveda so vse to dobri nasveti, vendar pa je zdravljenje tudi notranje delo in svoj imunski sistem moramo okrepiti od znotraj.

Navajamo kratek povzetek znanstveno dokazanih načinov s katerimi krepimo imunski sistem. Znanost, ki stoji za krepitvijo imunskega sistema ni zapletena. Gre za običajne navade zdravega razuma, ki jih znanost in zdravstvena skupnost podpirata.

Krepitev imunskega sistema in moč vašega zdravja bo naredila več za vašo zaščito in zaščito vaše družine kot skladiščenje toaletnega papirja in obraznih mask.


Gibajte se redno in zmerno*

*Zmerna vadba krepi vaš imunski sistem, medtem ko ga pretirana šibi

Redna, zmerna vadba zmanjša vnetni odziv in poveča imunsko uravnavanje. Vadba pomaga premikati in izločati škodljive snovi iz vaših dihalnih poti in povzroča, da protitelesa in bele krvničke hitreje krožijo do najbolj oddaljenih delov vašega ožilja. Vadba zmanjšuje sproščanje stresnega hormona kortizola. Povišan kortizol zavira vaš imunski sistem. Začasen dvig telesne temperature med vadbo lahko oslabi ali uniči bakterije ali viruse (podobno kot odziv telesa na bolezen s povišano telesno temperaturo – vročino).

Nasvet:
Pojdite na 30 minutni hitri sprehod ali vožnjo s kolesom, igrajte športno igro, delajte na vrtu, prakticirajte jogo ali pilates. Vsak dan zmerno telovadite pol ure. Še boljše je, če se gibate zunaj na zraku. Če so vaše vadbe ekstremne, jih omilite, zmanjšajte intenzivnost. Opomnite se, da zmerna vadba krepi in obnavlja telo, medtem ko ga intenzivna utruja in izčrpava.


Negujte svojo prehrano in mikrobiom črevesja

Kvaliteta vaše hrane bo določila kvaliteto vašega zdravja. Prehrana je neposredno povezana z vašim imunskim sistemom tako, da oskrbuje gradnike, ki jih vaše telo potrebuje za delovanje z največjo učinkovitostjo, posredno pa tudi z vplivanjem na mikrobiom črevesja.

Mikrobi v vašem črevesju so odgovorni za komunikacijo med vašimi možgani in vašim imunskim sistemom. Črevesni mikrobi vplivajo tudi na to, koliko kortizola proizvedete. Kot smo že omenili, preveč kortizola oslabi imunski odziv. Zdravje vašega črevesnega bioma vpliva na zdravje vaše črevesne stene in ta stena je prva fizična linija obrambe proti bolezni.

Če uživamo preveč procesirane hrane je ta polna kalorij in premalo hranil. Že najmanjše  pomanjkanje cinka, selena, železa, bakra, folne kisline ali vitaminov A, B6 ali E, je lahko povezano s šibkim in oslabljenim imunskim sistemom.

Nasvet:
Popijte 2 kozarca več vode na dan (poleg količine, ki jo že popijete). Zaužijte en kos sadja in en kos zelenjave več na dan. Izogibajte se uživanju ocvrte hrane, hrani z dodanimi sladkorji in nadomestite bela žita s polnozrnatimi. Izločite vse sladkane pijače (naravno ali umetno sladkane). Jejte manj obrokov v restavracijah in restavracijah s hitro prehrano in več doma pripravljenih obrokov. Pojejte pest oreščkov namesto pesti čipsa.


Imejte zdrave ravni vitamina D

Koliko vitamina D imate v telesu lahko izveste le s krvnim testom, vendar je zlahka dostopen, če zanj prosite vašega zdravnika. Pomanjkanje vitamina D je bolj običajno kot si mislite in, če stanje ni resno in kronično, ne kaže veliko simptomov.

Nizka količina vitamina D povzroča slabo uravnavanje vašega prilagodljivega imunskega sistema. To je del imunskega sistema, ki ima spomin, kar je tudi teorija v ozadju cepiv in zaradi česar, na primer, razvijete imunost na norice, ko jih enkrat prebolite. Pomanjkanje vitamina D poveča tudi avtoimunsko delovanje, kar lahko vodi v množico avtoimunskih bolezni.

Nasvet:
Vsak drugi dan preživite 10-15 minut na neposrednem soncu in pri tem izpostavite večje dele kože. Oči občasno izpostavite posrednemu soncu, brez sončnih očal. Uživajte več rib, jajc in gob. Če je potrebno, po posvetu z vašim zdravnikom, uživajte vitamin D kot dodatek k prehrani.


Meditirajte, čeprav na kratko

Meditacija je povezana z zmanjšanjem vnetja. To je dobro, ker vnetje zmanjšuje imunsko delovanje. Meditacija poviša pomožne imunske celice, imenovane celice CD-4. Celice CD-4 delujejo kot komunikator, ki sistem opozorijo na prisotnost škodljivih snovi.

Nasvet:
Meditirate lahko le 5 minut dnevno. Več koristi je od kratke dnevne meditacije kot občasne uro dolge meditacije. Naj bo preprosto. Kjer vam je udobno, molče sedite in v ozadju predvajajte nežno glasbo ali beli hrup.


Dovolj se naspite

Znanost pravi, da potrebujemo 7-8 ur spanca na noč za optimalno zdravje. Pomanjkanje spanca ne samo poveča možnosti, da zbolite, ampak tudi podaljšuje čas okrevanja. Vaše telo proizvaja in sprošča citokine, medtem ko spite. Citokini so beljakovine, ki napadajo vnetja. Spanje vpliva tudi na vaš imunski sistem posredno preko mikrobov v črevesju (in črevesni mikrobi vplivajo na vaše spanje).

Nasvet:
Naj bo spanje vaša prednostna naloga, saj si ga zaslužite!


Ne uživajte alkohola

Uživanje alkohola spremeni način, na katerega mikrobi v črevesju vplivajo na imunski sistem. Končni rezultat je manj obrambnih celic, ki »jedo« škodljive snovi), manj protiteles in manj belih krvnih celic, ki izločajo citokine.

Alkohol moti vašo črevesno pregrado. Alkohol celo zniža funkcijo vaših imunskih celic v pljučih, tkivu, ki ga Covid-19 najbolj prizadene.

Nasvet:
Pijte manj katerihkoli alkoholnih pijač. Več kot jih uživate, bolj negativno vplivajo na vaš imunski sistem.


Prenehajte kaditi

Cigaretni dim zavira imunski sistem, zaradi česar kadilci okrevajo bolj počasi kot ne kadilci. Kajenje negativno vpliva na antioksidante (na primer na vitamin C), ki krožijo po vašem telesu. Kajenje katere koli vrste neposredno draži dihalna tkiva.

Nasvet:
Idealno je zmanjšanje ali prenehanje vseh vrst kajenja. Če ne drugega, pa vsaj izberite oblike vnosa, ki manj dražijo pljuča.


Ne paničarite, bodite zdravi

Rodili ste se, da bi bili zdravi. Zdravje je na voljo za vas, ko ga prenehate ogrožati s slabimi življenjskimi navadami. Krepite svoje zdravje. Počutili se boste močne, polne energije in manj tesnobne.